مصاحبه با شما

در کارگاه تولید محتوای هفته گذشته، #استادشاهین_کلانتری یکی از تمرین‌ها را به «مصاحبه با شما» اختصاص دادند و  سوالات زیر را عنوان کردند. من هم جواب آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارم.

۱. اگر بخواهی این عبارت را کامل کنی، چه می‌گویی: «زندگی بدون عشق…». زندگی بدون عشق مانند: تکه‌یخِ سردی است که در تلاطم روزگار به‌آرامی آب شده و تمام می‌شود و همچنین هدر‌رفتن زمانْ و دچار روزمرگی‌شدن  را به ارمغان می‌آورد.

۲. اگر قرار باشد هیجان‌انگیز‌ترین حرفی را که تا به‌حال کسی به تو گفته به‌یاد آوری، به یاد چه چیزی خواهی افتاد؟ یاد جمله «تو خیلی باهوشی» که برای اولین بار در جمع دوستانم خطاب به من گفته شد. این جمله باعث دستِ‌کم نگرفتن هوشم برای پیشرفت و تغییر در زندگیم شد و هنوز هم مرا در مقابل چالش‌ها یاری می‌رساند.

۳. اگر امشب می‌توانستی آدم مشهوری را به شام دعوت کنی، چه کسی را دعوت می‌کردی؟ استادم شاهین کلانتری را دعوت می‌کردم و راه و چاه نویسنده‌شدن را به خوبی از ایشان می‌آموختم.

۴. اگر قرار باشد نویسنده‌ای، داستانی در مورد زندگی تو بنویسد، کدام نویسنده را انتخاب می‌کردی؟ ژوزه ساراماگو

۵. اگر قرار باشد خیالی از خیال‌هایت به واقعیّت بپیوندد، کدام خیال را انتخاب می‌کردی؟ نویسنده‌ای مشهور و نامی و تاثیرگذار در سطح جهانی شدن، به‌گونه‌ای که نوشته‌هایم حسّ ارزشمندی را در‌وجود خواننده برانگیزد و باعثِ ایجادِ لبخندی بر لبانش شود.

۶. اگر می‌توانستی نظر کسی را در مورد خودت عوض کنی، نظر چه کسی را عوض می‌کردی؟ نظر خودم را. برای رسیدن به خواسته‌هایم توانایی‌هایم را باور کرده و هیچ‌گاه دچار تعلّل نمی‌شدم.

۷. اگر می‌توانستی خاطره‌ای را پاک کنی، چه خاطره‌ای را پاک می‌کردی؟ ظلمی که در کودکی بر من تحمیل شده است.

۸. اگر می‌توانستی از کسی که مرده است نامه‌ای دریافت کنی، ترجیح می‌دادی او چه‌کسی باشد؟ پدرم

 

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *