موقعیّت زنان بیکار در جامعه

پرده بکارت

فقر و بیکاری، تورم و فشار اقتصادی، زندگی زنان جامعه ما را به طرز چشم‌گیری تحت‌الشعاع خود قرار  داده است.

متأسفانه عده کثیری از زنان جوان و دخترانی که بنا به هر دلیلی همسران خود را از دست داده‌اند، به علت فقر، برای تأمین نیازهای مالی خود و فرزندانشان، در خیابان‌های تهران و سایر نقاط کشور به تن‌فروشی روی آورده‌اند.

بسیاری از این زنان که دارای شوهران معتادی هستند، با اجازه شوهر و حتا اصرار او، به این عمل دست می‌زنند.
زنانی که به این پدیدهِ تن‌فروشی روی می‌آورند، به صورت گروهی، با مدیریت شخص خاصّی به کشورهای همسایه مثل: امارات متحده عربی، کویت، ترکیه و عراق فرستاده می‌شوند.

من که در قسمت غربی کشور زندگی می‌کنم، چندی پیش مطلع شدم که تعدادی از زنان جوان استان‌های غربی به شهر سلیمانیه عراق فرستاده می‌شوند.
این زنان توسط عدّه‌ای سودجو، به افرادی که دیسکوها را اداره می‌کنند، معرفی شده و در آن‌جا تن‌فروشی می‌کنند.

طبق تحقیقی از مسافرهایی که به عراق رفته بودند، به عمل آوردم، این زنان اکثرن کم سن‌وسال و جوان و از استان کرمانشاه وتعدادی از تهران هستند.

طبق گفته این مسافران که به دیسکوهای شهر سلیمانیه سر زده و با یکی از این زنان صحبت کرده بودند، این زنان برخلاف میل باطنی خود، مجبور به خوابیدن با مردانی می‌شوند که علاوه بر عدم رعایت بهداشت فردی، هر نوع رفتار خشن جنسی را هم تحمّل می‌کنند؛ چون مقدار پول بیشتری دریافت می‌کنند.

این زنان در جواب خانواده‌های‌ خود که از نوع شغل‌شان سؤال می‌کنند، کار در آرایشگاه، فروشندگی فروشگاه‌ها و کارهای خدماتی در رستوران‌ها را معرفی می‌کنند.

راهکار مناسب مقابله با این پدیده از بین بردن فقر و بیکاری و فراهم کردن کار ارزشمند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رشد فکری و بالابردن سطح آگاهی این زنان است.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

5 پاسخ

  1. بهترین کار بالا بردن سطح فکری و یا دادن یک مهارت به اون هاست وقتی سطح فکری بالا بره دیگه تن به هر کاری نمیدن و با مهارتی که دارن کسب درامد میکنن نه با تنشون

  2. ممنونم از نظر مفید و ارزشمندت عزیزم. بله کاملن درسته. ولی آیا جامعه در قبال همین دادن آگاهی و مهارت مسئولیتی نداره؟ چون عامل اصلی این کار فقره و فقر هم زائیده مدیریت ناکارآمده بنظر من. حالا فرض بر این بزاریم که مهارتی هم یاد بگیرند ولی وقتی فقر و تورم همچنان بالا باشه و اکتفای دخل و خرجش نشه و تامین نباشه باز هم ممکنه سراغ این پدیده برن متاسفانه. پس فقر باید ریشه کن بشه بعد بالابردن آگاهی و کسب مهارت.

  3. متاسفانه این مشکل، در امتداد و وابسته به مشکلات بزرگ‌تر دیگری هست که در جامعه وجود داره. مرحله اول در حل این معضل، جریان درست و‌ شفاف اطلاع رسانی هست که تو جامعه ی ما باید از فیلترهای مختلف رو بشه. در مرحله ی بعد، با اطلاع رسانی و آموزش درست؛ و در عین حال ارایه گزینه های جایگزین تا حدود زیادی میشه این معضل را مدیریت کرد.

  4. با خوندن این مطلب یاد یک مستند که مدت ها پیش دیدم افتادم
    به اسم “پول و پورن”
    در این مستند یک باند رو نشون میده که دختران ایرانی رو به بهانه مدل شدن به دبی میبردن و اونا رو مجبور به روسپی گری میکردن
    پیشنهاد میکنم حتما ببینید
    حتی این قضیه توی ایران هم هست
    و باید یک فکر اساسی براش بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *