نقش تجربه در تثبیت باور

بارها شنیده‌ بود «روان سالم باعث سلامتی جسم هم می‌شود.» درک این موضوع برایش گنگ بود؛ گرچه به‌ظاهر قبول کرده بود ولی اطمینان کامل از صحت موضوع نداشت.

   برای بررسی ناراحتی‌های جسمی‌ای که قبلن داشت، بعد از سه‌سال نزد دکترش رفت. پس از آزمایش و معاینه‌های لازم، دکتر سلامت جسمی‌اش را تأیید کرد.
چندسال قبل همیشه ترس مریض‌شدن داشت و اکثراوقات فکر می‌کرد به بیماری خاصی در زمینه زنان مبتلا می‌شود؛ چون تصورش این بود که زمینه‌اش را دارد. این دیدگاه باعث شده بود  همیشه از ناراحتی جسمی رنج ببرد.

وقتی تصمیم به تغییر دیدگاه و نگرش خود گرفت و وسواس‌ فکری مخرب را به مرور زمان از خود دور کرد و بی‌خیال نشانه‌های بیماری شد، اطمینان یافت که با آرامش ذهنی و درونی می‌تواند از هرلحاظ سلامتی را به خودش هدیه دهد و با شروع عادت‌های تغذیه‌ای سالم و ورزش‌کردن از پسِ این‌کار برمی‌آید.

دیروز خواست این موضوع را به خودش ثابت کند که تا چه حد توانسته‌ است موفق شده باشد و این جمله «سلامت روان باعث سلامت جسم هم می‌شود» را با اطمینان قبول کند.

خرسند از نتیجه رفتارش با خود، مصمم به مداومت در مسیر رشد بیشتر شد.

گاهی تجربه‌ها باعث تثبیت باورها در وجود ما می‌شوند. چه خوب است که به‌فکر تثبیت باورهای درست و سازنده در زندگی خود باشیم تا راه رسیدن به آرامش را برای ما هموار کنند.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *