پیامدهای دست‌‌زدن به آلت و دستگاه تناسلی کودکان

در اطراف ما کسانی هستند که از روی ابراز علاقه به کودکان و شوخی‌های نابه‌جا به جاهای خصوصی کودکان دست می‌زنند و باعث عوارض بد و ناخواسته‌ای می‌شوند که در تصورشان نمی‌گنجد.

بعضی از پدرومادرها از سر دوست‌داشتن بچه‌ها، با آلت و دستگاه تناسلی ‌آن‌ها بازی می‌کردند. این‌کار بیشتر در میان پدربزرگ‌مادربزرگ‌ها دیده می‌شود.

آن‌ها بادست‌زدن به خصوصی‌ترین نقطهِ بدن بچه‌ها و تعریف و تمجید و ناز و نوازش ‌آن، آینده کودکان خود را مخدوش می‌کنند.

این‌کار باعث می‌شود که بچه‌ها در سنین بالاتر اگر با ‌آدم‌های مریض جنسی روبه‌رو شوند، ممکن است دست‌زدن به جای خصوصی بدن را عادی بدانند و درگیر آسیب‌هایی مثل تعارض و تجاوز جنسی شوند.

همچنین، این کودکان از لحاظ ارتباط اجتماعی، دچار کمرویی و کمبود عزّت‌نفس می‌شوند؛ چون در سنین کودکی که جلوی جمع خانواده با‌این‌کار بزرگ‌ترهای‌شان خجالت‌زده و شرمنده شده‌اند.

بزرگ‌ترها، ممکن است بگویند که کودکان در سنین یک‌ودوسالگی درکی ندارند؛ ولی این رفتارهای ناشایست با نوزادان و کودکان در ضمیرناخودآگاه آن‌ها نقش می‎‌بنددو ممکن است به‌صورت کابوس و خواب‌های وحشتناکی آزار دهنده شوند.

در جمعی نشسته بودم و در مورد این عمل زشت صحبت می‌کردیم. یکی از افراد جمع گفت: «در ایام قدیم ما برای خوابوندن کودکانمون -بیشتر پسرها-، با آلت تناسلی‌شون بازی می‌کردیم تا زودتر به‌خواب برن.»

این نقل قول من را یاد جنایت تجاوز انداخت. بنظر من این‌کار هیچ تفاوتی با تجاوز ندارد.

والدین حتا موقع حمام بردن کودکان خود باید دقّت زیادی کنند. کودکان باید با والد هم‌جنس خود به حمام بروند. کودک پسر با پدر و دختر با مادر؛ چون بدن جنس مخالف ممکن است باعث کنجکاوی کودک و پیش‌آمدن مشکلاتی از جمله انحرافات جنسی  آن‌ها در سنین نوجوانی شود.

برای نمونه حادثه‌ای تلخ را که برای فرهاد پیش آمده است، بیان می‌کنم.

فرهاد که تک فرزند است، به‌خاطر بیمارشدن پدر و مراقبت مادرش از او در بیمارستان، به‌دست خاله‌اش سپرده می‌شود.

او در حال سپری کردن هشت‌سالگیش، پسری پر جنب‌وجوش و شاد است. خاله‌ی فرهاد سه تا دختر دارد که آخری ‌آن‌ها دوسال از او کوچک‌تر است.

خاله خانم چون با شوهرش میانه خوبی ندارد‌‌‌، فردی عصبی و پرخاشگر است.

روزی فرهاد با دختر خاله‌هایش بازی می‌کرد که خاله از خواب نیمروزی پرید و با عصبانیت دخترها را در اتاق خودشان حبس کرد و فرهاد را به اتاق خواب خودش برد.

  • فرهاد! برو روی تخت من دراز بکش و بخواب.
  • خوابم نمیاد، خاله جان.
  • برو روی تخت، خودم می‌خوابونمت.

خاله در اتاق را از داخل قفل می‌کند و روی تخت دراز می‌کشد.

  • زودباش بخواب فرهاد.
  • آخه خوابم نمیاد.
  • روتو بکن به من و چشاتو ببند و بخواب.

فرهاد چشمانش را می‌بندد و به پشت می‌خوابد. خاله به آرامی دست روی چشمانش می‌کشد؛ طوری که انگار چشمان مرده‌ای را ببندند.

فرهاد هم خودش را به خواب می‌زند. امّا؛ خاله لباس‌های فرهاد را به آرامی بالا زده، شروع به مالیدنِ شکم او می‌کند.

ترس و استرس بر جان فرهاد می‌افتد. دست خاله به صورت دورانی بر روی پایین شکم او می‌چرخد و آلت تناسلی او را مالش می‌دهد. فرهاد جرأت هیچ حرکتی را ندارد. خاله بعد از ده دقیقه مالش‌دادن آلت تناسلی فرهاد، او را به خواب عمیقی می‌برد.

وقتی بیدار می‌شود، فکر می‌کند که خواب دیده است؛ اما بعد از چند دقیقه که به‌ خودش می‌آید، متوجه می‌شود که واقعیّت بوده است. به گوشة اتاقش پناه می‌برد و ساعتها گریه می‌کند. دوست ندارد با خاله‌اش روبه‌رو شود و تصمیم می‌گیرد، با بچه‌های خاله بازی نکند تا دوباره به اتاق خاله برده نشود.

فرهاد رفته‌رفته منزوی و خجالت‌زده و افسرده شده، شب‌ها با کابوس از خواب می‌پرد و دچار شب‌ادرای می‌شود.

خاله با او مثل خدمت‌کار رفتار می‌کند و همه کارهای خانه را بر دوش او می‌اندازد.

فرهاد در بیرون از منزل هم توانایی دفاع از خود را از دست می‌دهد. در صفوف نانوایی و فروشگاه‌ها قدرت دفاع از خود را از دست می‌دهد.

شوهر خاله که نظامی است، ماهی یک‌بار به منزل می‌آید. خاله هم فرصت زیادی برای اذیت و کنترل -به‌قول خودش- فرهاد را به‌دست می‌‌آورد.

خاله فرهاد را به این‌کار عادت داده و آرام‌آرام او هم به این بازی علاقه‌مند می‌شود.

بازی‌کردن خاله با آلتِ فرهاد باعث می‌شود که در هشت‌ونیم سالگی به بلوغ زودرس دچار شود و بعدها هم در میان دوستان مدرسه و هم‌سن و سالانش ترد و مسخره شود.

 

بلوغ زودرس چیست؟

طبق اطلاعاتی که از سایت کلینیک اطفال گرفتم؛ «وقتی که مکانسیم بلوغ از سن طبیعی خود زودتر از حد معمولی شروع شود، صحبت از بلوغ زودرس به میان می‌آید.»

علائم بلوغ زودرس

رشد جسمی در بلوغ زودرس با سرعت زیادی مواجه شده و بعد از بروز نشانه‌ها متوقف می‌شود.

در بلوغ زودرس کودکان چه دختر و چه پسر، از لحاظ رشد قدی و وزنی و استخوانی بیشتر از سن طبیعی و واقعی خود پیدا می‌کنند. در دختران رشد سینه‌ها و موهای زائد در ناحیه تناسلی و آغاز عادت ماهانه.

در پسران هم حجیم شدن اندام‌های تناسلی، به‌وجود آمدن تغییراتی در صدا، مواجه شدن با اولین نعوظ، افزایش اشتها و تغییرات رفتاری را می‌توان نام برد.»

 

عوارض بلوغ زودرس

از عوارض بلوغ زودرس می‌توان به مشکلات روانی‌ای که کودکان دچارش می‌شوند، اشاره کرد. کودک به‌علت متفاوت بودن با دوستانش آسیب روانی زیادی می‌بیند.

تمام دغدغة زندگی او در برآورده کردن نیاز جنسیش خلاصه می‌شود. او دوران کودکی‌ای را که باید با بازی و سرگرمی بگذراند، با فکر کردن به جنس مخالف و چگونگی خالی کردن فشار جنسی  تجربه می‌کند و خیلی زودتر و غیرعادی به دنیای جوانان وارد می‌شود.

کودکانی که به بلوغ زودرس دچار می‌شوند، نسبت به افراد عادی رشد استخوانی کندتری دارند.

هیچ‌گاه نباید به اندام‌های جنسی کودکان دست زد؛ حتا موقع پوشک کردن نوزادان و کودکان خود باید مراقب بود.

 

 

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. متاسفانه من هم یک بار که کوچیک بودم ، پسر عمه بزرگم این کار زشت و جلو همه انجام داد و گفت این چیه
    من هم آب شدم
    بعدا که به پدرم گفتم اون این مسئله رو چیز مهمی ندونست و گفت باهات شوخی کرده
    به نظرم بچه ها مخصوصا دختربچه ها رو نباید با بزرگتر ها تنها گذاشت
    تو این مطلب داستانی که مطرح کردید واقعی بود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *